Bühler Evolution B 420 D z powodzeniem przeniesiony z Niemiec do Korei i Wietnamu
W 2020 roku fiss machines fachowo zdemontował dwie maszyny odlewnicze Bühler o sile mocowania 4200 t, rozmontował je i wysłał w podzespołach do Korei i Wietnamu.
Kiedyś były to dwie maszyny do odlewania ciśnieniowego, które od 2004 roku były używane w wielozmianowej pracy przy produkcji bloków silników 6-cylindrowych, a teraz miały zostać sprzedane. Kiedy wiosną 2020 roku właściciel maszyn odlewniczych, niemiecki producent samochodów, zaoferował na rynku wtórnym dwie identyczne maszyny odlewnicze Buhler Evolution B 420 D z siłą zamykania 4200 t i robotem natryskowym, nie było jeszcze wiadomo, dokąd zaprowadzi ich pełna przygód podróż. W końcu najpierw trzeba było znaleźć wypłacalnego nabywcę, który potrzebował właśnie takich maszyn.
DORADZTWO I SIEĆ
Aby uzyskać jak najlepsze doradztwo, producent zwrócił się do doświadczonych ekspertów z fiss machines. Dzięki ogólnoświatowej sieci i współpracy z partnerami handlowymi z branży odlewów ciśnieniowych w prawie wszystkich krajach na całym świecie, udało się w końcu nawiązać kontakt z Koreą. Azjatycki producent poszukiwał ogniw odlewniczych do produkcji aluminiowych obudów dla sieci komórkowych 5G w swoich zakładach w Korei i Wietnamie. Wkrótce osiągnięto porozumienie, a transakcja była w torbie.
PLANOWANIE I DEMONTAŻ
Teraz nadszedł czas na fazę planowania kompleksowego demontażu i przeniesienia dwóch komór odlewniczych. Również tutaj firma fiss machines służyła cennym wsparciem dzięki swojej 30-letniej wiedzy specjalistycznej. Wspólnie przeanalizowano specyficzne problemy, które mogą pojawić się podczas demontażu i transportu oraz wypracowano sensowne rozwiązania. Szczególne wyzwanie stanowiła trasa z terenu fabryki. Bühler Evolution B 420 D ma masę całkowitą 270,000 kg. Demontaż i usuwanie ciężkich elementów maszyn było odpowiednio trudne. Płyta cylindryczna o łącznej wadze 73.000 kg mogła zostać przesunięta dopiero po zabezpieczeniu podjazdu z piwnicą za pomocą 100 podpór stropowych.
Demontaż w Niemczech rozpoczął się w marcu 2020 r., przy udziale około 30 osób. Demontaż odbywał się na kilka zmian, nawet w soboty i niedziele. Najpierw zespół demontażowy zdemontował urządzenia automatyzacyjne i systemy peryferyjne, takie jak urządzenia odciągowe KMA, prasa do gratowania WEKO WE 2500, urządzenia do odpuszczania, piece dozujące, urządzenia do gratowania zgrubnego Ertl i etykietowania części, ponieważ nie były one objęte uzgodnionym zakresem dostawy.
W kwietniu kontynuowaliśmy demontaż robotów natryskowych Kuka oraz dwóch maszyn odlewniczych Bühler Evolution B 420 D. Podczas demontażu i rozbiórki części mocujących byliśmy mile zaskoczeni doskonałym stanem płyt mocujących, systemu przegubowego i kolumn w tamtym czasie. Pokazało to, że regularna konserwacja przez autoryzowanych serwisantów oraz przeprowadzone modernizacje wyraźnie przyczyniły się do utrzymania wartości. Wszystkie części zostały oznaczone i sfotografowane podczas demontażu, a skomplikowane prace demontażowe udokumentowano na wideo. Równolegle klient w Korei był informowany na bieżąco o całym procesie demontażu. Z powodu kryzysu w Coronie nie było możliwe wysłanie naszych własnych techników. Na początku maja wszystkie części maszyn zostały ostatecznie zdemontowane, profesjonalnie zapakowane i wywiezione z terenu fabryki.
TRANSPORT I MONTAŻ
Jako generalny wykonawca, fiss machines jest również odpowiedzialny za transport całych instalacji odlewniczych. Transport maszyn wiąże się ze szczególnie wysokimi wymaganiami i dużą ilością indywidualnego planowania. Sekwencja projektu została zaplanowana zgodnie z podanymi wymaganiami tak, aby wszystkie kroki zazębiały się precyzyjnie jak koło zębate.
Pierwsza maszyna została przewieziona ciężarówką i specjalnym transportem do Hamburga / Bremerhaven, a następnie statkiem do Korei. Druga maszyna dla Wietnamu była tymczasowo składowana w pobliżu Landshut. W międzyczasie jednak również ta maszyna została pomyślnie dostarczona. Łącznie 8 kontenerów 40' open top oraz 5 opakowań specjalnych na każdą maszynę odlewniczą zostało wysłanych na RoRo lub w skrzyniach, gdzie ich podróż trwała około 6 tygodni.
Transport ciężkich elementów po raz kolejny postawił maszyny fiss przed prawdziwym zadaniem w miejscu przeznaczenia. W końcu najcięższa część ważyła 65 ton, a w Korei i Wietnamie obowiązują inne przepisy dotyczące transportu drogowego niż w Niemczech.
Pierwotnie planowano, że fiss zajmie się również montażem na miejscu. Ostatecznie jednak klient zdecydował się na samodzielne wykonanie montażu i uruchomienia ze względów kosztowych oraz z powodu trwających ograniczeń ze strony firmy Corona. Zapewniliśmy niezbędne wsparcie z Niemiec i pomagaliśmy w miarę naszych możliwości.