Oferta
Polski

Fiss realizuje sprzedaż komory odlewniczej Italpresse TF 2700 oraz jej demontaż i transport

Jesienią 2021 r. firma fiss machines rozpocznie demontaż maszyny Italpresse TF 2700 przeznaczonej na eksport.

Udane zamówienie na Italpresse TF 2700 obejmowało również relokację na odległość około 6 000 km. Italpresse TF 2700 to maszyna do odlewania ciśnieniowego bez dźwigni przegubowych, o sile mocowania 2 900 ton. Doskonale nadaje się do zróżnicowanej, złożonej produkcji odlewów oraz do częstej zmiany form. Oprócz produkcji części samochodowych (bloki silników, skrzynie biegów, miski olejowe itp.), jest on również wykorzystywany w następujących obszarach produkcji: grzejniki do salonów, stopnie schodów ruchomych, podwozia i elementy urządzeń elektrycznych, elementy telekomunikacyjne, urządzenia gospodarstwa domowego, silniki elektryczne. Jako specjalista w branży odlewniczej generalny wykonawca doskonale zna konstrukcje i cechy szczególne maszyn. Ponadto firma świadczy profesjonalne usługi demontażu i relokacji na całym świecie.

DORADZTWO I SIEĆ

Klient i firma fiss machines mieli już zaufane relacje biznesowe dzięki ogólnoświatowej sieci w segmencie maszyn używanych i wcześniejszym udanym projektom.

Kierownicy projektów po stronie klienta szczególnie cenią sobie konkretne porady, dużą wiedzę specjalistyczną z zakresu odlewnictwa oraz korzyści płynące z ogólnoświatowej sieci. Klient poszukiwał komórki odlewniczej do produkcji stopni schodów ruchomych z aluminium. fiss machines doradził klientowi optymalne rozwiązanie maszynowe, znalazł odpowiednią używaną maszynę i był również odpowiedzialny za wszystkie dalsze etapy jako generalny wykonawca.

PLANOWANIE I DEMONTAŻ

Podczas transportu, przenoszenia maszyn i przenoszenia produkcji pierwszym krokiem jest profesjonalny demontaż w starej lokalizacji. Specjaliści z firmy fiss posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz są mistrzami w swoim fachu. Demontaż obejmuje nie tylko demontaż maszyny. Odpowiednie przygotowanie, oznakowanie, dokumentacja, czyszczenie i prawidłowe pakowanie każdej części maszyny są równie istotne. fiss machines to niezawodny partner z 30-letnim doświadczeniem, który planuje z wyprzedzeniem i dba o każdy szczegół.

Demontaż komory odlewniczej rozpoczął się w październiku 2021 r. W celu przeniesienia Italpresse TF 2700 w projekcie należało przewidzieć demontaż ciężkich elementów za pomocą platformy na trzecim piętrze.

Podczas demontażu przez maszyny fiss w każdej chwili pracowało około 30 pracowników. Demontaż odbywał się na kilka zmian. Praca odbywała się również w soboty i niedziele. Najpierw zdemontowano urządzenia automatyki i systemy peryferyjne, takie jak systemy odciągowe KMA, jednostki temperujące, piece dozujące, systemy zgrubnego gratowania Ertl i etykietowania części. Systemy do zgrubnego gratowania i etykietowania części firmy Ertl nie wchodziły w zakres dostawy. Następnie rozpoczął się demontaż suwnicy natryskowej i suwnicy zdejmującej firmy Wollin oraz ostateczny demontaż maszyny odlewniczej Italpresse TF 2700.

Cały proces demontażu został dokładnie udokumentowany. W tym celu zespół demontażowy oznaczył i sfotografował wszystkie części maszyn, a skomplikowane prace zostały zarejestrowane na wideo. Klient był informowany o aktualnym stanie i postępie całego procesu demontażu.

TRANSPORT I MONTAŻ

Dzięki dokładnemu planowaniu nadchodzących transportów maszyn lub ciężkich ładunków zapewniamy, że kolejne transporty przebiegają bez zakłóceń. Sprawdzamy, która trasa jest najlepsza do transportu maszyn lub, w razie potrzeby, ciężkich ładunków. Firma fiss machines jest doświadczonym partnerem w międzynarodowym transporcie całych instalacji odlewniczych dla każdego klienta. Ważne jest również wcześniejsze zapoznanie się z przepisami prawnymi dotyczącymi transportu w kraju docelowym, a naszym zadaniem jest uzyskanie odpowiednich zezwoleń.

Do początku grudnia wszystkie części maszyn zostały wywiezione. Części były dostarczane głównie samochodami ciężarowymi drogą lądową, a ciężkie elementy wysyłano drogą morską. Zespół odlewniczy był ostatnią i najcięższą częścią. W tym przypadku, niestety, uzyskanie niezbędnego zezwolenia na transport zajęło nam bardzo dużo czasu. W sumie 6 ciężarówek i 5 samochodów ciężarowych wyruszyło w podróż trwającą około 2-3 tygodni. Z Niemiec wysłano 5 specjalnych paczek na pokładzie RoRo lub w skrzyniach.

Klient przeprowadził montaż i uruchomienie we własnym zakresie ze względu na koszty oraz obowiązujące ograniczenia związane z systemem Corona. fiss zapewnił w tym przypadku niezbędne wsparcie z Niemiec.

Jeśli fiss zleca montaż i uruchomienie, nasi monterzy wykonują precyzyjne ustawienie poszczególnych części oraz dokładny montaż mechaniczny. Następnie przeprowadza się ponowny montaż układu elektrycznego i pneumatycznego: Wszystkie połączenia są precyzyjnie zmontowane i podłączone są niezbędne przewody zasilające. Gdy maszyna jest gotowa do pracy, przeprowadza się dokładny test działania. Dzięki naszej kontroli jakości przed demontażem i po ponownym montażu, fiss gwarantuje niezmienną jakość maszyny przed i po transporcie.